Registra-t'hi   Registra't

Has perdut la contrasenya?

TotSuma

Novullpagar: Embargats i tips de pagar peatges

Un projecte de novullpagar

Articles

Dijous, 28 de novembre

Aquest projecte no ha reeixit però de tot se n'aprèn

Aquest projecte no ha reeixit però de tot se n’aprèn.
El nostre interès continua ferm: treballar per una mobilitat digna a Catalunya. I la mobilitat digna passa per un us racional de les infraestructures que tenim.

Actualment tenim un us irracional d’aquestes infraestructures i caldrà publicar les raons, fer conèixer els números vergonyosos de les concessions. Per això volem escriure un llibre que 15 anys més tard d’aquell que es va publicar al 2000 amb dades del 1998 pugui fer sortir els colors als polítics que ens diuen que els deixem fer, que no ens posem nerviosos, que la política ho pot arreglar. I tan que ho poden arreglar, ja s’ha vist amb el pas de camions per Bàscara. Haurien pres aquesta solució si la gent no hagués sortit al carrer dient prou! ? Queda clar doncs que els polítics poden canviar les coses, però no han volgut fer-ho i tan sols faran alguna cosa si tenen la gent al carrer amb les idees clares.

Volem agrair a aquests 25 sumador que han cregut en el projecte, volem agrair les 4 persones que ens han demanat ajuda i a les que no podrem ajudar econòmicament, però per la que seguirem contactant amb el SCT, amb els polítics i amb qui calgui per trobar una solució als multats i embargats. Ho aconseguirem, aconseguirem que tornin tots aquests diners que mai s’haurien d’haver manllevat als ciutadans.

La única batalla perduda és la que s’abandona i no abandonarem.

Continuarem treballant per una mobilitat digna!



Dimecres, 13 de novembre

Uns beneficis que desequilibren l'equilibri econòmic financer de les concessionàries.

Uns beneficis que desequilibren l'equilibri econòmic financer de les concessionàries.

Coses que explicarem, 
amb micromecenatge o sense,
en el nou llibre sobre les autopistes a Catalunya.
 

Noticia d'avui, 13/11/2013
Abertis pren el "control exclusiu" d'Hispasat
www.elpuntavui.cat

Abertis va tancar ahir la compra d'un 16,4% d'Hispasat per un valor de 172,5 milions. L'empresa augmenta així la seva participació al 57,05% i aconsegueix el control del capital de l'operador espanyol...


Quan van fer els allargaments de concessions fins el 2016 i posteriorment fins el 2021 i van alliberar l'activitat de les concessionàries, 
 
   - digueu-me que el polítics de torn, tan convergents com socialistes, van preveure que s'havia de fer per ajudar a l'equilibri econòmic i financer de la concessionària. 
 
   - Digueu-me que tots aquests beneficis, directes i indirectes, nascuts de la patent de cors dels pillatges estaven previstos.
 
   - Digueu-me que aquelles inversions en xarxes de fibra òptica que passen pel costat de les autopistes que eren per enviar la informació recollida als petges no serveixen per res més que per això.
 
   - Digueu-me, polítics, i us creuré, que no hi va haver ni hi ha collons per enfrontar-vos al monstre que heu anat engreixant amb la sang econòmica de tots aquells usuaris que no poden anar per altres vies per viatjar de forma ràpida i segura. (La sang que es vessa a la N-II, a la N-340, a la C-31 què és sinó la sang dels ciutadans llençada a la gola del drac de les concessions?)
 
Qui digui, i ho diuen, que s'han de respectar els contractes de concessió ens enganya. Els diferents governs, tan d'aqui Catalunya com d'alla no han fet altra cosa que modificar-los i tornar-los a modificar en benefici de les concessionàries, anul·lant obligacions (imposades per Franco) i respectant drets concedits per Franco - al infern sia -. 
 
Realment no són concessions, són Patents de Cors:
 
"Una patent de cors (del llatí cursus, «carrera») era un document atorgat pels monarques o els dirigents de les ciutats-estat pel qual el beneficiari (el corsari - La Concessionària -) obtenia llicència de l'autoritat per atacar vaixells i altres pertinences dels enemics d'aquells. D'aquesta manera el beneficiari esdevenia part de la marina de guerra de l'estat que l'atorgava."

Josep Casadellà i Turon



Diumenge, 27 d'octubre

Autopistes amortitzades? Tècnicament no!

Autopistes amortitzades? Tècnicament no!

Coses que volem explicar al llibre: 

RECUPERAR LA INVERSIÓ EXPLOTANT A L'USUARI

Els que hem fet #novullpagar diem que no volem pagar els pillatges perquè les autopistes estan llargament amortitzades, però amb els números a la ma no és així. M'explico.

Prenem com a model ACESA.

A la imatge podeu veure que ACESA (Segons dades de Fomento 2011) ha invertit 2.893 M€ (milions d'euros) i n'ha amortitzat únicament 1.464 M€. Per tant tècnicament les autopistes d'ACESA no estan amortitzades.

Però què ha ingressat ACESA per EXPLOTAR les seves autopistes?

Doncs del 1974 al 2012:
11.500 M€ d'ingressos  ( 4 vegades la inversió)

i quins han estat els seus beneficis abans d'impostos en el mateix període?  
7.425 M€ de benefici brut (2,5 VEGADES LA INVERSIÓ) 

(recordeu l'estudi del CCN on parla d'uns beneficis del 55%?)
http://www.ccncat.cat/sites/default/files/estudi-11-05062012-els-desorbitats-beneficis-dabertis-amb-les-autopistes-catalanes.pdf


I què pillaran si arribem al 2021 i hem continuat pagant com fins ara? 

INGRESSOS PREVISTOS (2021):           18.000 M€ ( 6 vegades la inversió)
BENEFICIS ABANS IMPOSTOS (2021): 12.000 M€ ( 4 vegades la inversió)

Sí, en els propers 8 anys gairebé DOBLARAN els beneficis de 40 anys.

Realment no s'amaguen i no tenen vergonya a dir-ho: ENS ESTAN EXPLOTANT!
i defineixo EXPLOTACIÓ D'AUTOPISTES:

aquella quantitat màxima que la concessionària, amb el vist i plau del Govern, pot exigir als ciutadans sense que aquests es revoltin. Si els usuaris es revolten llavors s'apliquen descomptes que pagaran els usuaris i els no usuaris (via compensació) sempre en benefici de l'explotador.

Hi ha empreses que paguen desenes de milers d'euros en peatges cada mes. Voleu dir que no n'hi ha prou?

I tan sols hem parlat d'ACESA...

Josep Casadellà i Turon



Dilluns, 21 d'octubre

1a Sentència favorable al #novullpagar a Girona.

1a sentència favorable

Gracies al contenciós posat per Solidaritat Catalana a les comarques de Girona ja tenim la primera sentència favorable al #novullpagar.

En vindran més, moltes més i esperem que totes positives.

Iniciem ara el procés de RECURS DE REVISIÓ que contempla el SCT a fi de reclamar la revisió dels nostres expedients basant-nos en els resultats positius de les sentencies de València i de Girona.

Esperem que properament els podreu descarregar a la web de Catalunya diu prou.

És una gran noticia per tots els embargats i multats pel SCT doncs ens permet reclamar sigui quina sigui la situació del nostre expedient, si hem pagat o no o si ens han embargat o no.

Tot i això continuem demanat ajuda pels embargats i multats?

Doncs pensem que sí, tot aquest procés es pot allargar molt i els que han quedat amb els comptes embargats ho han passat i ho estan passant malament. 

A més, no únicament demanem ajuda, també volem fer pública la informació de les concessionàries editant de nou els capítols d'en Jordi Carrillo al llibre: LES AUTOPISTES DE PEATGE A CATALUNYA. Crònica d'una discriminació inacceptable - Actualització 2013"



Dimecres, 16 d'octubre

I els embargats de Mallorca ho podem demanar?

Aquesta és la pregunta que ens han fet arribar des de Mallorca.

Entenem que aquesta campanya va adreçada a tots aquells/es que van plantar cara a continuar pagant peatges amortitzats.

Hem demanat a la Plataforma: MALLORCA LLIURE DE PEATGES que es faci ressò del projecte i que ens enviïn informació per poder comentar la seva lluita al Túnel de Sòller al llibre que volem publicar.

Seguirem lluitant i vencerem!

Associació Novullpagar Peatges.



25
sumadors
570 €
dels 4000 necessaris
finalitzat
el 28/11/2013
Assolit 14%

Aporta-hi 5 €

7 sumadors
LLIBRE EN FORMAT PDF
Menció als crèdits del llibre, si ho desitgeu

Accés al llibre en format .pdf

Aporta-hi 15 €

7 sumadors
1 LLIBRE IMPRÈS
Menció als crèdits del llibre, si ho desitgeu

Accés al llibre en format .pdf

Aporta-hi 30 €

6 sumadors
1 LLIBRE IMPRÈS
1 CD "edició especial novullpagar" cedit per Cesk Freixas.
1 CD de Brams.
Menció als crèdits del llibre, si ho desitgeu.

Accés al llibre en format .pdf

Aporta-hi 50 €

5 sumadors
1 LLIBRE IMPRÈS
1 CD "edició especial novullpagar" cedit per Cesk Freixas.
1 CD de Brams "personalitzat"
1 ENTRADA al CONCERT DE PRIMAVERA.
Menció als crèdits del llibre, si ho desitgeu

Accés al llibre en format .pdf

Aporta-hi 100 €

0 sumadors
2 LLIBRES IMPRESOS
2 CD "edició especial novullpagar" cedit per Cesk Freixas.
2 CD de Brams "personalitzat"
2 ENTRADES al CONCERT DE PRIMAVERA.
Menció als crèdits del llibre, si ho desitgeu
Els CD dedicats pels autors a les persones que ens comuniqueu.

Accés al llibre en format .pdf

Aporta-hi 200 €

0 sumadors
2 LLIBRES IMPRESOS
2 CD "edició especial novullpagar" cedit per Cesk Freixas.
2 CD de Brams "personalitzat"
2 ENTRADES al CONCERT DE PRIMAVERA.
Menció als crèdits del llibre, si ho desitgeu
Els CD dedicats pels autors a les persones que ens comuniqueu.

Accés al llibre en format .pdf

Aporta-hi 500 €

0 sumadors
2 LLIBRES IMPRESOS
2 CD "edició especial novullpagar" cedit per Cesk Freixas.
2 CD de Brams "personalitzat"
2 ENTRADA al CONCERT DE PRIMAVERA per recaptar fons.
Menció als crèdits del llibre, si ho desitgeu
Els CD dedicats pels autors a les persones que ens comuniqueu. Podreu demanar fins a 4 exemplars més de llibres o CDs

Accés al llibre en format .pdf


Blog del projecte

Aquest projecte no ha reeixit però de tot se n'aprèn
Aquest projecte no ha reeixit però de tot se n’aprèn. El nostre interès continua ferm: treballar per una mobilitat digna a Catalunya. I la mobilitat digna passa per un us racional ...

Butlletí

Rep els nous projectes de totSuma al teu correu.

Un projecte de

Xadica

Amb la col·laboració de

Fundació Catalunya Cultura

Segueix-nos

  • Troba'ns al Facebook
    Troba'ns al Twitter
    Escriu-nos!